Veronika Čapková: "Klienti více studují, informace hledají na internetu a porovnávají produkty."

30. června 2022
Karolina Kučerová

Na finančním trhu se poprvé objevila před dvanácti lety, má vysoké ambice a míří na ředitelské pozice. Tento rok se jí dostalo zaslouženého povýšení. O profesním životě i finanční gramotnosti klientů jsme si povídali s Veronikou Čapkovou.

Veroniko, můžeš se nám v krátkosti představit? Kdo jsi a co děláš?

Ve financích jsem od roku 2010 a díky těmto zkušenostem provádím svoje klienty finančním světem. Krom každodenního kontaktu s klienty jsem manažerem týmu finančních poradců. A tady v této chvíli vidím svoji roli jako „hledač potenciálu“, kterou dále rozvíjím. V neposlední řadě jsem taky holka od koní, která velmi ráda vymění lodičky za jezdecké boty a šaty za rajtky.

Jaká byla tvoje motivace při výběru povolání?

Byla to spíše náhoda než motivace. Chtěla jsem být veterinář, ale vystudovala jsem práva a skončila ve financích. Kamarád mě oslovil s nabídkou práce ve finančním poradenství, když mi bylo 18 let. Až tam mě okouzlil svět financí.

Od pohledu jsi křehká žena, je těžké se pohybovat ve světě, kde převládá mužská energie?

Děkuji, já se ale umím velmi hlasitě ozvat. Ráda pracuji s muži, takže to za těžké nepovažuji. Co je ale pro mě větší téma, tak udržet si „být žena“ v takovém prostředí.

Myslíš, že se finanční gramotnost tvých klientů zvyšuje? Mají větší přehled o produktech?

Určitě ano a nahrává tomu i tato online doba. Klienti více studují, informace hledají na internetu a porovnávají produkty.

Tudíž se zvyšuje i tlak klienta na kvalitu poskytnutých finančních služeb a vzdělání poradců?

Ano, máš pravdu. Klienti dnes vyžadují mnohem kvalitnější finanční poradenství než před pár lety a já jsem za to velmi ráda. Poradci jsou tímto nuceni se pořád dál vzdělávat, což má za následek jejich neustálé zdokonalování.

Mimo jiné se zvyšuje i tlak na komplexnost finančního poradenství jako takového. Myslím, že v dalších letech se uvidí, kdo byl pouze prodejce nějakého produktu a kdo se věnoval komplexní službě.

Nejsem zastánce toho, že každý musí dělat všechno. Ať každý dělá, co ho baví. Mně v tomto ohledu funguje spolupráce s asistentkou či jinými lidmi v mém týmu, kteří se primárně věnují jiným produktům než já.

Mají klienti v dnešní době dobrý přehled o aktuálních investičních nástrojích? 

Ráda bych řekla, že ano. Poslední měsíce mě přesvědčují o opaku. Jako lepší variantu považuji případ, kdy klient investuje do fondů, které mu prodal bankéř někde na přepážce. Ta horší varianta je investování přes investiční životní pojištění.

Co chystáš do budoucna? Kam se chceš dále posouvat? Jaké jsou tvé cíle?

Na začátku roku za mnou přišel můj kolega po ředitelské poradě a říká mi: „Tak jsem se dnes na poradě rozhlédnul kolem sebe a uvědomil jsem si, že tam je 20 můžu a žádná žena. Myslím si, že by ses k nám hodila.“

Tím chci říct, že mířím k ředitelským pozicím. Ale k tomu mě čeká ještě nějaká ta cesta. Letos jsme začali intenzivně pracovat na náboru, tak uvidíme, jak to všechno dopadne. 🙂