Created by NMDS

Začátek je příležitost, kterou musíte využít. Přesto je to těžké, zvlášť ve financích. Ale jak na to?

10. prosince 2020
kkucerova

Jste nováček ve finančním poradenství a Vaším cílem je vybudovat si stálé klientské portfolio? Pak si pravděpodobně říkáte jak na věc? Ve zprostředkování finančních služeb je snem každého poradce dosáhnout stavu, kdy budou jeho služby klienti vyhledávat sami. Někteří tohoto cíle již dosáhli. A popravdě řečeno není důvod, aby v dnešní době prakticky neomezených digitálních možností nebyl takovýto sen dostupný opravdu všem.

Z pohledu klienta

V dnešní době klienti často začínají stejně jako v případě nákupu zboží, vyhledáváním na internetu. Ať už hledají informace, chtějí porovnat podmínky, které nabízejí jednotlivé finanční instituce, shání kontakt na konkrétního specialistu nebo si jen chtějí ověřit důvěryhodnost a hodnocení toho, se kterým se již třeba setkali. Ze všech těchto důvodů je tedy důležité být online, dbát na vlastní prezentaci stejně jako při osobním setkání, poskytovat klientům užitečné informace a v neposlední řadě jim nabídnout užitečné nástroje, které je propojí s odborníkem na druhé straně.

Srovnávače pomáhají klientům i poradcům

V tomto ohledu oceňují klienti zejména odborné portály, kde najdou požadované informace v článcích, nebo si rovnou porovnají aktuální podmínky a ceny všech produktů, na které je portál zaměřen.

Finanční konzultant má možnost prostřednictvím portálů a jejich databázím získat nové potenciální klienty. Samozřejmostí je možnost prohlédnout si uloženou kalkulaci, zadané parametry a vyfiltrovat si ty nejzajímavější kontakty, navíc v lokalitě, kde působí.

Pro nováčky v oboru může být navolávání tzv. studených kontaktů obtížné a mnohdy nemá požadovaný efekt. Proto si v eDO finance uvědomujeme, že je potřeba především novým lidem poskytovat podporu při budování klientského portfolia. Dbáme na to, aby získávali podporu při získávání tzv. leadů. V dnešní době je to zejména v začátcích jedna z nejcennějších služeb, která může samotný kontakt poměrně snadno proměnit v klienta.

Virtuální identita

S masovým rozšířením chytrých telefonů, dostupných dat a oblibou sociálních sítí se stal novým pilířem pro úspěch v podnikání váš virtuální obraz. První věc, kterou klienti totiž udělají po setkání s Vaším jménem či značkou firmy se kterou spolupracujete, je to, že ji „proženou Googlem“. A zde se Vám otevírá další příležitost, jak pozitivně zapůsobit.

V prvé řadě se pokuste oddělit vaše účty na sociálních sítích na soukromé a profesní. Vaším základním komunikačním kanálem směrem ke klientům by měla být precizní online vizitka, tedy především dobře zpracovaný profil na profesní síti LinkedIn.

Krátké příběhy z „denního“ provozu, příklady úspěšně zvládnutých klientských případů či drobné tipy a rady jsou naopak vítanou cestou, jak zaujmout. Pro doplnění je vhodné také využití odborných článků z mateřského profilu společnosti se kterou spolupracujete, případně z odborných portálů s užitečnými informacemi pro klienty. Kreativnější povahy se pak mohou pokusit realizovat na vlastních webových stránkách skrze autorské texty, několikaminutová videa či podcasty.

Konzistentnost a přiměřenost, to jsou ideální základy pro budování důvěryhodnosti. Stále je ale potřeba pamatovat na to, že tvorba vlastní značky je především během na dlouhou trať, kdy se výsledky dostavují až za delší dobu a člověka nesmí odradit to, že na začátku nemá od ostatních očekávanou „záplavu“ reakcí.

Se správným nastavením toho všeho jsou Vám v rámci eDO financí nápomocni zkušení profesionálové, kdy právě v online světě dnes vidíme největší potenciál. Na vzdělávací platformě eDOcation tak máte k dispozici řadu specializovaných workshopů sloužících k podpoře obchodníků při prezentacích a marketingu v digitálním světě, efektivním využití sociálních sítí nebo tvorbě vlastních webových stránek.

Synergie spolupráce

I mimo digitální prostředí lze stále najít osvědčené recepty na dlouhodobé budování kvalitního klientského kmene. Tzv. chytrá partnerství, která spočívají v propojení osvědčených expertů na základě vzájemného doporučení, mohou být navázána např. s realitními makléři, advokáty, účetními či daňovými poradci. Advokát pomůže vyřešit dědické či rozvodové řízení, úvěrář zajistí financování vyrovnání, „daňař“ celou operaci zoptimalizuje a realitní makléř najde kupce pro dělenou nemovitost či nový domov pro rozvedené.